Isnin, 1 Jun 2009

Heppy holiday




Happy holiday bt teman2,,sekarang ni dah mula cuti sekolah..aku kat sini tak kemana2 pun just duk melepak dan gurau2 ngan anak manjaku sorang ni aqef...yelah kalau ada ayahnyer boleh gak kuar bercuti jalan2 cari mkn katakan... nak bt camne,sabar jelah ekk..!so petang tadi boring2 kuarlah jap pergi kedai keropok mak aku yang ari2 busy dengan bisnesnyer tu...sempatla aku tolong skit,yelah bukan tak biasa kan..sebelum kawin pun aku ari2 duk kedai mak,dari pagi sampai ke malam mencari rezeki kan..xde masa lain dah just waiting customer datang membeli biasalah adat org berniaga ni...yg penting ada kesabaran kan...kan...seronok tau berniaga keropok lekor ni...mkn pun sedap......eemm yam...yamm...!!aku suka dan minat berniaga ni tapi sekarang ni maklum jelah dah ada ank kecil ni susah skit nak handle,so xpelah nanti kot ada masa yang sesuai boleh la layan balik bisnes ni..insyaAllah....Masa kat kedai mak,aku sempatla bikin keropok lekor..so aku snaplah beberapa gmbar utk teman2..layan jelah yer...so enjoy...!!!!!


Ni haa isi ikan yg sudah siap diproses...di siangkan



My mom sedang masukan isi2ikan ke dlm mesin yg utk mengasingkan tulang...so keropok tu nt xde tulang laa..budak2 xperlu risau nk mkn...




Hasil isi ikan yg dikisar utk mengasingkan tulang2 pada isi ikan....





Isi ikan,sagu,garam yg sedang dikisar ...






Hasil isi ikan yang telah di kisar 2 kali dan adunkan dengan tepung sagu rumbia.,garam secukup rasa...sedia utk di uli







ni plak tauke nyer my mom dengan ank sulung nyer my sister lah....








Me n my sister tgh menggetel(menguli)keropok









Keropok nyer sudah masak boleh di angkat tuu...










Tiada ulasan:

Catat Ulasan